Arról már tudunk, hogy a globális versenyben a sokáig örök másodiknak tartott Nikon helyét átvette a Sony, de ennél egy fokkal érdekesebb, hogy a Nikkei weboldalán megjelent adatok szerint a 2019-es év nem hozott átütő sikert a MILC részlegükre, sőt az eredmény kifejezetten lesújtónak is nevezhető.

A Nikkei japán nyelvű publikációja összesíti a 2019-es év ILC eladási adatait, amibe minden cserélhető objektíves fényképezőgép beletartozik:

  • Canon: 4.16 millió
  • Nikon: 1.73 millió
  • Sony: 1.66 millió
  • Fujifilm: 500.000
  • Olympus: 330.000
  • Többiek: 280.000

Ha viszont a MILC-ekre szűrve nézzük (ami már csak a tükör nélküli cserélhető objektíves gépek eladásait jelenti), akkor egészen más a Nikon helyezése:

  • Sony: 1.65 millió
  • Canon: 940.000
  • Fujifilm: 500.000
  • Olympus: 330.000
  • Nikon: 280.000
  • Többiek: 240.000

A MILC versenyben a Nikon még a közelmúltban törölközőjét bedobott Olympust sem tudta megelőzni. Persze az adatok csak a legyártott, leszállított darabszámokra értendők és nem arra, hogy ebből ki-mennyire él meg jól. Összehasonlításként a szintén erős DSLR bástyának számító Canon már ebben a szegmensben is a második helyen áll és közel minden negyedik cserélhető objektíves gépe tükör nélküli.