Öt éve jelent meg az elődje és az alacsony pixelszámú, de sötétben jól látó koncepcióra fogékony réteg már régóta zúgolódott, hogy ideje lenne frissíteni az S-osztályt. Már szinte azt hittük teljesen elhalt, mire a Sony kirántotta a kalapból és egy szinte minden aspektusában alaposan kigyúrt új modellt kapunk.

  • 12 megapixeles Full Frame CMOS-BSI szenzor
  • Sony E-bajonett
  • ISO 80 – 102400 érzékenység (kiterjesztve: ISO 40 – 409600)
  • 5-tengelyes szenzor stabilizáció (IBIS)
  • 759 fókuszmező (CDAF-PDAF hibrid)
  • Fotó módban RAW, Jpeg és HEIF formátumok menthetők
  • 3″ méretű, 1.44 millió képpontos, teljesen kihajtogatható érintőképernyő
  • Teljesen áttervezett, érintéssel is könnyen vezérelhető menürendszer
  • 9,44 millió képpontos OLED elektronikus kereső
  • Passzív szenzorhűtés a túlmelegedés elkerülésére
  • 4K UHD videó (10 bit, 4:2:2, ALL-I) akár 120 fps-ig
  • Full HD videó akár 240 fps-ig
  • 16 bites ProRes RAW videó kimenet HDMI-n keresztül
  • Teljes méretű HDMI kimenet
  • Minden videó mód rögzíthető belső tárhelyre (megfelelő kártya esetén), kivéve a 16 bites RAW kimenet
  • Akár 15 EV dinamika videó módban
  • Teljesen új színkezelés (Sony FX9-ből átemelve)
  • XLR audio csatlakozás vakupapucsba illeszthető adapterrel
  • Dupla hibrid kártyahely (fogadja az SD UHS-II és a CFexpress Type-A kártyákat is mindkét foglalat)
  • USB 3.2 Gen 1 csatlakozó (áramellátást is biztosít)
  • 3499 USD ár

Ebben a kamerában gyakorlatilag minden új és hiába nem nőtt a szenzor felbontása, ez is már új fejlesztés. A korábbi S-modellek (“sensitivity”) is főleg a gyenge fényviszonyok között pompásan muzsikáló szenzorral tették le a névjegyüket, így a magas érzékenységi tartományban is alacsony képzajért cserébe a viszonylag alacsony felbontást kell elfogadni.

Persze az S-modellek másik erőssége a videózás volt és itt ez fokozottan igaz: A fejlesztések jelentős részét a videós traktus felpumpálása hozta, beleértve a szenzor köré tervezett passzív hőelvezető rendszert is, hogy megakadályozzák a gép túlmelegedését, amiből a bemutató alatt is viccet csinált a Sony, utalva ezzel a könnyen túlmelegíthető Canon EOS R5-re.

Egyedül az LCD képernyőbe érdemes belekötni, mert bár az EVF a maga 9,44 millió képpontjával konkrétan új világrekord, de a videósok nagyon gyakran inkább a hátsó kijelzővel dolgoznak, ami méltatlanul alacsony felbontású lett. Jó látni, hogy visszatért az S-modell és az A7S III ütőképes versenyző a mai felhozatalban. A szintén izgalmasnak ígérkező Canon EOS R5 és R6 bemutatója után mi is leírtuk, hogy jó nézni ezt a fellángolt viszályt a két gyártó között, mert végső soron ezen csak nyerhetünk.