Már csak bő egy hónap van hátra a Drupa Preview elindulásáig, ami a nyomdai és társ iparágak számára próbál előételként szolgálni a 2021-re halasztott tényleges expó előtt. Ez a hibrid megoldás gyakorlatilag az online tér már meglévő eszközeiből építkezve próbálja megmutatni, hogy miként hidalhatók át a világjárvány nehézségei és talán a jövőhöz vezető utat is lerövidíti.

A Drupa Preview három fő komponensből fog összeállni, természetesen mindegyik teljesen digitális, online formában próbálja kitölteni az űrt az elhalasztott expó után.

Conference Area – A Drupa szervezői minden hónapban jelentkeznek majd különféle témák köré szervezett konferenciákkal és panelbeszélgetésekkel, melyek az iparág jövőjét járják majd körbe. Pont ahogy megszoktuk egy hagyományos expón, de a felvett anyagok később is visszanézhetők lesznek.

Exhibition Space – Ez egy online kiállítótér lesz, ahol a kiállítók bemutathatják legújabb fejlesztéseiket és szolgáltatásaikat, tarthatnak webinarokat és olyan prezentációkat, amikor a nézők élőben, egy chat felületen keresztül is tehetnek fel kérdéseket. A kiállítók és a nézők elmenthetik egymás adatait, hogy a prezentációk után is felvehessék egymással a kapcsolatot.

Networking Plaza – Talán minden expó legértékesebb eleme a kapcsolatépítés. Ehhez a hibrid Drupához egy speciális algoritmust dolgoztak ki, mely szakterület és érdeklődési körök szerint hozza össze az embereket, akik aztán interakcióba léphetnek egymással. Gyakorlatilag olyan, mint egy társkereső app, csak éppen az üzleti élet igényeire átalakítva és a szűkebb körű online meetingek leszervezésére is lehetőséget ad.

Látszik tehát, hogy a Drupa szervezői foggal-körömmel küzdenek azért, hogy az iparág szereplői a járvány ellenére se széledjenek szét az iránytű minden irányába. Régóta kérdés, hogy az expó mint műfaj meddig marad fenntartható, hiszen a világ minden tájáról kiállítók és látogatók tömegeit reptetni akkor is egyre kevésbé vállalható környezetvédelmi oldalról, ha éppen nincs világjárvány.

A Drupa Preview talán megmutatja, hogy milyen lesz az a jövő, ahol az expókat már nem hatalmas hangárokban, hanem az online térben tartjuk majd. Ezt lehet szeretni vagy nem szeretni, de jelenleg még csak 2020 van, nyakunkon pedig egy világjárvány, jelenleg ez is hatalmas segítség azoknak, akik komoly tervekkel készültek az idei évre, akár kiállítóként, akár látogatóként és ez üzleti terveket borított fel.