Amióta a Panasonic csatlakozott a Leica által alapított L-bajonett Szövetséghez (L-Mount Alliance) és belépett a Full Frame MILC szegmensbe is, azóta megy a találgatás, hogy mi lesz majd a Micro 4/3 sorsa és ez azóta még jobban érdekli a felhasználókat, hogy az Olympus kiszállt a fotóiparból.
Az Imaging Resource készített egy remek interjút a Panasonic képalkotási részlegének vezetőjével, ahol Yosuke Yamane főleg a Covid 19, Full Frame objektívek és a Micro 4/3 helyzete kapcsán kapott kérdéseket. Utóbbi főleg az elmúlt hónapok eseményei miatt érdekes, hiszen a Micro 4/3 rendszer két nagy alakja a Panasonic és az Olympus, de utóbbi bedobta a törölközőt és eladta a fotós részleget egy alapkezelőnek.
Yamane szerint a Micro 4/3 továbbra is fontos, de szerinte meg kell vizsgálni azt, hogy mik azok a területek, amin elkülöníthető a Full Frame szenzoros S-osztálytól. Kifejtette azt, hogy ilyen terület lehet a szuper telefotó, ahol a crop szorzó és a potenciálisan kisebb méretűre tervezhető objektívek miatt lehet komoly előnye, de kiemelte még azt is, hogy a kisebb szenzorméret miatt (utalva a jobb hőkezelésre) az ultra nagy képkocka sűrűségű (slow-mo) videós területekre is bedobható lehet egy jövőbeli Micro 4/3 váz.
Ebből levonható a következtetés, hogy a Panasonic nem a rendszer beszántásában érdekelt, hanem a Full Frame formátum és a Micro 4/3 saját erősségeire és előnyeire szeretnének rágyúrni. Azt már a PetaPixel tette hozzá, hogy ez a megközelítés hasonlít a Fujifilm felfogásához, akiknek az X-rendszer (APS-C) és a GFX-rendszer (középformátum) fér el egymás mellett, más és más közönséget megszólítva.