Bombaként robbant a hír a nyomdai sajtóban, hogy a Heidelberg lemondta a részvételét az idei év helyett 2021-re halasztott Drupa-ról és minden más nemzetközi expóról. Ehelyett egy teljesen más koncepciót szeretnének megvalósítani, ami ha követőkre talál, akkor könnyen lehet, hogy elbúcsúzhatunk az igazán nagyszabású nyomdai szakvásároktól.

A koronavírus járvány alaposan betett minden rendezvényes műfajnak, de a nyomdaipar különösen szerencsétlenül járt. Az idei Drupa el lett halasztva 2021-re és már így is számos kisebb-nagyobb név lemondta a részvételét a halasztott fesztiválról is. A Heidelberg viszont annyira megkérdőjelezhetetlenül a rendezvény alappillére volt, hogy a távolmaradása könnyen lavinát indíthat el.

Rainer Hundsdörfer a Heidelberg vezérigazgatója a PrintWeek számára úgy nyilatkozott, hogy “mi mindannyian szeretjük a Drupát, ez egy igazi fesztivál szokott lenni, de nem fog működni távolságtartással és maszkokkal. Az ügyfeleink többsége vonakodik részt venni rajta és miféle fesztivál az, ahova a vendégek el sem jönnek?”

A Heidelberg legutóbb 10 millió eurót költött a Drupa 2016-ra és Hundsdörfer szerint ebből 50 kisebb, saját rendezvényt is meg lehet tartani. Ez egyébként az új filozófia része, hogy főleg virtuális eseményekre és kisebb, lokális megjelenésekre fókuszálnak majd a Drupa-ra elkülönített büdzséből. Jó kérdés persze, hogy ennek mi lehet a kifutása az expós iparágra nézve, de az biztos, hogy a Heidelberg lépése helyzetbe hozhatja a kisebb, regionális összejöveteleket.