Már tavaly ősz óta hivatalos, hogy a Nikon dolgozik a D5 leváltására érkező D6 vázon, de csak ma lépett elő a színpadi függöny mögül. A specifikációkat végignézve feltűnik, hogy a tervezésnél a professzionális sportfotósokat helyezték a fókuszba, cserébe nincsenek olyan technológiai vívmányok, amik a Canon EOS 1D X Mark III-nál megjelentek. 

  • 20,8 megapixeles Full Frame (FX) CMOS szenzor
  • ISO100-102400 érzékenység (kiterjesztve: ISO50-3.276.800)
  • 105 pontos AF rendszer, mind keresztszenzor, fókuszpontonként 3 fókuszszenzor
  • Optikai kereső: 0,72× nagyítás, 100% lefedettség
  • 400 ezer expozícióval tesztelt zárszerkezet
  • 14 fps sorozat követő AF-fel, elektronikus rekeszvezérlésű objektívvel
  • 10,5 fps sorozat Silent módban (felcsapott tükörrel), 30 fps (8 megapixelen), 60 fps (2 megapixelen)
  • UltraHD videórögzítés (30 kép/mp)
  • Time-lapse mód és programozott sorozatfelvétel
  • Dupla XQD/CFExpress Type B kártyafoglalat
  • Beépített GPS
  • USB Type-C, Gigabit Ethernet és HDMI csatlakozás, 2,4 és 5 GHz-es Wi-Fi
  • Kensington rögzítés a lopások ellen

A Nikon D6 fő erőssége az áttervezett AF-rendszer, ami a gyártó szerint történelmük legjobbja, amit valaha letettek az asztalra. Az AF mezők száma ugyan szám szerint csökkent, de mindegyik keresztszenzoros és szabadon használható, a középső -4,5 EV, míg az összes többi -4 EV fényértékig működőképes maradhat. Ezen kívül a riporteri munkát megkönnyítő új Jpeg mentési módok, fejlesztett csatlakozási lehetőségek és kártyafoglalat gondoskodnak arról, hogy egy olimpiai fotós a legmagasabb színvonalon dolgozhasson.

A nyers AF-teljesítmény érdemeit persze a célközönség szemében nem árnyékolja be, viszont kimaradt számos olyan technológiai újdonság, ami a közvetlen Canon konkurencia repertoárjában megvan: Például nincs élőkép módban fázisalapú AF és videófelvételben is tekintélyes lemaradást tudhat magáénak. A Nikon ezzel más filozófiát követ, mint a konkurencia: Nem a célközönséget szeretné bővíteni, hanem a meglévőt magasabb színvonalon kiszolgálni.