Bemutatkozott a Fujifilm középformátumú MILC rendszerének legújabb és egyben legkomolyabb családtagja. A GFX100 nem csak azért különleges mérföldkő, mert az első 100 megapixel feletti MILC váz, hanem mert látszólag nem spórolták ki belőle a mérnöki munkaórákat sem. 

A Fujifilm eleve komoly középformátumú hagyományokkal rendelkezik, nem csak filmet gyártott az analóg érában, de olyan fényképezőgépeket is, melyek hidat képeztek a tradicionális középformátumozás és a kisfilmes gépek között. A GFX sorozatnak is ez a célja és az első 102 megapixeles modellbe belezsúfolt tengernyi fejlesztés is ezt igazolja.

  • 102 megapixeles CMOS-BSI középformátumú szenzor (55mm)
  • 16 bit RAW
  • 5,5 EV előnyt adó IBIS (szenzor stabilizáció)
  • Szenzorra integrált, közel 100% fedésű PDAF fókuszrendszer
  • Rázkódáscsökkentő zárszerkezet felfüggesztés
  • Érzékenység: ISO 100 – 12800 (kiterjesztve: ISO 102400)
  • Cserélhető, dönthető és forgatható EVF kereső (3,76 millió pixellel)
  • 3,2″ méretű, három irányba dönthető LCD képernyő
  • 95 ponton szigetelt időjárásálló, magnéziumötvözetű váz
  • A bajonett, zárszerkezet és szenzor külön szerkezeti egységet képez a váztól
  • 4K / 30p videó
  • F-Log Rec.2020 és 4:2:2 10-bit kimenet HDMI porton
  • Capture One tethering támogatás

A GFX100-ba került szenzor átmérője 55mm, szemben a Full Frame szenzorok 35mm-es átmérőjével, ez ugyan kisebb a klasszikus 645-ös formátumnál, de így is jelentősen nagyobb annál, mint amit a Full Frame nyújt. Persze nem lenne túl nagy tudomány csak egyszerűen belerakni a vázba egy 102 megapixeles szenzort, amit úgyis egy beszállítótól kap a Fujifilm, kellett ide nagyon sok saját fejlesztés is.

Az IBIS beépítése már önmagában is sokat dob azon, hogy valahogy megszelídüljön még kézből kitartva is ez a bődületes felbontás, de a kompromisszummentességet tovább növeli a dupla szerkezeti felépítés. Ennek lényege, hogy a gép lelkét adó szenzor, szárszerkezet és maga a bajonett függetlenek a váztól, így a váz természetes csavarodása nem rondít bele a képminőségbe.

Ha ez nem lenne elég, akkor a zárszerkezetet is speciális rugós felfüggesztésre tették (négy ponton rögzítve), ami így elsütéskor csillapítja az általa keltett vibrációkat. A shutter shock jelenség az ilyen nagyfelbontású rendszerek halála, remélhetően ezzel a megoldással kizárható lesz a képletből, ezzel pedig a GFX100 nem csak állványról fog éles fotókat gyártani, de kézből is.

Ötletes a levehető EVF is, ami persze nem kuriózum ebben a kategóriában, de a fel-le és jobbra-balra hajtogathatóság már nem általános felszereltség. A váz beépített portrémarkolattal bír, teletömve akkumulátorokkal, mint a csúcs Canon és Nikon DSLR gépek, ráadásul méretben és tömegben is tartja velük a lépést, csak ugye jóval nagyobb szenzorral.