A Fujifilm hagyományosan nagyon éli a Photokinát, hiszen pár éve az első X100-as bemutatójával hatalmasat dobbantott és azóta sem szűnik az igazi ínyencségek Kölnre tartogatása. A Fujifilm GFX 50R egy régi recepthez nyúl vissza, mindezt modern felfogásban.

A Fujifilm pár évtizede már készített analóg távmérős középformátumú fényképezőgépeket és ez meglehetősen összefonódott a történelmükkel, mivel ez egy igazán kuriózumnak számító megoldás. Ezen a szellemi vonalon felnevelt GFX 50R nem a két éve bemutatott GFX 50S folytatása, hanem egy mellékszál a történetben.

Fujifilm GFX 50R:

  • 51.4 megapixeles középformátumú X-Trans CMOS szenzor
  • X-Processor Pro feldolgozó
  • ISO 100 – 12800 érzékenység (kiterjeszthető ISO 102400-ig)
  • 117 mezós PDAF fókuszrendszer
  • Fujifilm G-bajonett
  • Kompakt, távmérős stílusú gépváz
  • 3,69 millió pixeles OLED EVF (0,77x nagyítás)
  • 3,2″ méretű dönthető LCD képernyő
  • Dupla UHS-II SD kártyahely
  • Időjárásálló váz
  • FullHD 1080p videófelvétel (30 fps-ig)
  • Wi-Fi és Bluetooth modul

A középformátumú szenzor köré ezúttal egy távmérős gépek formavilágát felidéző testet álmodtak meg, ami leginkább olyan, mintha egy alaposan felhizlalt X-E3 lenne. Ez jól megmutatja, hogy a Fujifilm nem igazán foglalkozik a 35mm-es Full Frame formátummal, amitől manapság hangos a fotóipar, náluk az APS-C fölé lépve rögtön a középformátum következik.

Képességeit nézve sok közös elemet mutat a GFX 50S-el, ilyen a szenzor, de végső soron alá pozicionálták, így több ponton nyestek rajta (ilyen például a valamivel kisebb keresőkép is), mindezt sokkal kompaktabb kivitelben kapjuk és 4500 dolláros árával majdnem 2000 dollárral olcsóbb, mint a nagytesónak számító 50S nyitóára volt.