A Blackmagic az Apple nyomába szegődött az áramvonalasított RAW formátumért folytatott versenyben és igyekszik ezt egy igazi többplatformos megoldássá tenni, miközben átgondolt tervezéssel rengeteg terhet levesz az izzásig felhevült munkagépről. 

A videós eszközök területén egyes gyártók igyekeznek saját hatáskörben megoldani a RAW formátumok támogatását, rendelkezik ilyennel például az Arri és a RED is, illetve ott van a saját megoldással nem rendelkezőknek a nyílt Cinema DNG, de a feldolgozása gyakran nyögvenyelős és brutális teljesítményt vár el.

Pár hónapja mutatta be az Apple az új ProRes RAW-t, mely a Cinema DNG-hez képest egy sokkal könnyebben, gyorsabban feldolgozható, kevesebb számítási kapacitást igénylő formátum. A Blackmagic RAW is ugyanezt tűzte ki célul, csak éppen az Apple-lel ellentétben nem köti a felhasználót a saját ökoszisztémájához.

A Blackmagic RAW nem csak a saját (egyébként az iparban elterjedt) szoftverei által szerkeszthető, de a kiadott Developer SDK-nak köszönhetően más editáló szoftverekbe is bekerülhet a natív támogatás, ezzel Mac, Windows és Linux platformokon is dolgozhatunk vele.

A gyorsaság egyik trükkje, hogy a lejátszás és a szerkesztés közbeni renderelési folyamat is erősen támaszkodik a GPU teljesítményére, ezzel terhet levéve a CPU-ról. Nagy trükk még, hogy egy részleges demosaic már a kamerán belül megtörténik, ezzel is kevesebb számolgatni való jut a feldolgozó számítógépnek. A lejátszási sebesség így a tömörített videoformátumokhoz hasonló.

Felvétel közben választható a konstans bitráta vagy a konstans minőség (változó bitráta mellett), ezzel komoly flexibilitást ad a videós kezébe. A feldolgozás során ráadásul metaadatokkal és sidecar fájlokkal dolgozunk, így még erős beavatkozások esetén is mindig ott maradnak a RAW által eredetileg rögzített részletek, amik mondjuk egy 4:2:2-es codec esetén elvesznének.

A Blackmagic RAW támogatása ingyenesen érkezik a Blackmagic kamerákhoz (egyelőre csak az URSA Mini Pro képes rá) és a DaVinci Resolve-hoz a 15.1-es frissítéssel.