Kissé felületes, de a lényegre kellő érzékenységgel rátapintó cikkben fejtette ki a Bloomberg két újságírója, hogy a Sony miatt komolyan fájhat a professzionális szegmenst uraló Canon és Nikon feje.

A Sony évről-évre rohamléptekkel növeli a piaci részesedését, csak idén 16%-al nőtt és az Alpha A9 érkezésével már az abszolút csúcskategóriát is ostromolja. A Bloomberg kiemeli, hogy a MILC kategória a hosszútávú innováció fő csapásiránya és a Canon-Nikon párosnak egy igazán kövér nyulat kell előkapni a kalapból, ha nem akar az olyan elalvók sorsára jutni, mint a Kodak.

Azt tudjuk, hogy a Nikon már hivatalosan is bejelentette egy új full frame MILC rendszer fejlesztését és mához 10 nap múlva az első ilyen fényképezőgépét is bemutatja. A Canon viszont egyelőre nem ennyire bőbeszédű, de ami azt illeti a márkanév önmagában is elég nekik arra, hogy Japánban piacvezetők legyenek a MILC szegmensben, profi MILC váz nélkül.

Kapott azonban hideget is a Sony a nyakába, mely szerint hiába van ott technológiailag a csúcskategóriában, sokkal feszesebb tempóban kell új, professzionális objektíveket piacra dobnia és a világméretű terméktámogatásban sincs még a két fő konkurens szintjén (utalva itt a Canon és Nikon prémium szervizszolgáltatásaira).

Hagyunk még itt két fontos megállapítást a Bloomberg cikkéből: A profi fotósok lojális vásárlók, ha egy felszerelés már bizonyított, nehezen válnak meg tőle. Másfelől pedig egyre inkább ébred az igény a sajtófotózásban a szupercsendes, gyors, profi gépek iránt, és akinek a felszerelését használják a profik, őket utánozzák az egyszerű vásárlók is.

Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy valahol pedig jelenleg is ez a Canon és Nikon sikerének kulcsa, 10 évnyi MILC forradalom ide vagy oda. Na de mi lesz akkor, ha egyre többször látunk sport, politikai és egyéb eseményeken Sony géppel fotózó profikat?