Öregapáink még leállították a Wartburg motorját lejtőn, hogy ezzel is üzemanyagot spóroljanak, ma pedig már Start-Stop rendszerek és elektromos hajtáshoz visszatáplált energia segít ebben. Az Ecobranding szemléletmódja is kifinomultabb, mint öregapáink módszere, de a cél azonos: Csökkenteni a fogyasztást, itt éppen festéken és elektromos áramon.

Az Ecobranding koncepciója nem sokban különbözik az Ecofont ötletétől, csak ez márkaépítésre lehet alkalmazni. Az Ecobranding mögött álló design stúdió három alappillérre építi környezettudatos és pénzt megtakarító módszerét:

  1. Vizuális teljesítmény – A vizuális elemek maradjanak jól azonosíthatók
  2. Ökológiai teljesítmény – Csökkenteni az ökológiai lábnyomot
  3. Gazdaságossági teljesítmény – Csökkenteni az előállítási, fenntartási költségeket

Ezt alapvetően négy aspektusból lehet megközelíteni:

  • Eco Logo – A környezettudatos logó kevesebb helyet foglal, de jól azonosítható.
  • Eco Typo – Olyan fontkészletet kell alkalmazni, mely segít festéket megtakarítani.
  • Eco Colors – A márka színhasználatát a lehető legkevesebb színre kell belőni.
  • Eco UI – A webes, okostelefonos megoldások kezelőfelülete spóroljon tárhelyet, energiaigényt és üzemidőt.

Talán a festékmegtakarítást kell a legkevésbé magyarázni, hiszen ha a logókból kimetsszük a hiányolható részeket, azzal rengeteg festék megspórolható. Az Ecobranding-Design stúdió szerint manapság a nyomtatáshoz használt festék kétszer annyiba kerül, mint a Chanel No.5. parfüm (bár ezt érdemes lenne konkrét festéktípusokkal összevetni). Nem önmagában egy logó használ fel sok festéket, hanem egymilliárd vagy kétmilliárd példányban való kinyomtatása palackokra, csomagolóanyagokra.

De arra kevesen gondolnak, hogy ez elektromos áramot is megtakarít (főleg ha a UI is igazodik az Ecobranding szemlélethez). Példának okáért egyre többen és többféle OLED technológiára épülő kijelzőt használunk (főként mobilokban vagy televíziókban), ahol például a fekete szín a zéróhoz közeli áramfelvételt jelent.

De ha a szervereken is kevesebb helyet foglalnak a fájlok, azzal kevesebb HDD és szervergép kerül beüzemelésre, kisebb adatforgalmat generál és növeli a mobileszközök üzemidejét is. Ezek nem egyetlen eszközön hoznak látványos különbséget, hanem milliárdnyi eszközre vetítve.