A Nokia és úgy általában véve a Windows Phone platform alaposan elkésett az okostelefonos piacra lépéssel és a gyártó nem szégyelli ezt a hátrányt úgy ledolgozni, hogy rendszeresen élcelődik a konkurencia hiányosságain. A Lumia 1020 esetében érezhető, hogy hangsúlyos szerepet kapott a 41 megapixeles kamera és ennek reklámfilmjét igyekezett humorosra venni, miközben viccet csinál a konkurencia termékeit használókból.

A Nokia és úgy általában véve a Windows Phone platform alaposan elkésett az okostelefonos piacra lépéssel és a gyártó nem szégyelli ezt a hátrányt úgy ledolgozni, hogy rendszeresen élcelődik a konkurencia hiányosságain. A Lumia 1020 esetében érezhető, hogy hangsúlyos szerepet kapott a 41 megapixeles kamera és ennek reklámfilmjét igyekezett humorosra venni, miközben viccet csinál a konkurencia termékeit használókból.

[video: http://www.youtube.com/watch?v=2vR4LeL0yzE]

Az Egyesült Államokban bevett gyakorlat, hogy a gyártók nagyszabású reklám kampányokban csipkelődnek egymással, így nem kirívó az sem, hogy a szóban forgó Nokia Lumia 1020 reklámfilmben több konkurens gyártó eszköze is feltűnik. Az alapkoncepció az, hogy egy tornateremnyi szülő ül egy iskolai előadáson, ahol mindenki mobillal próbál fényképezni, ám a nyilvánvaló hiányosságok miatt a rivalizálás és dominancia harc gyorsan eszkalálódik. A Nokia a film végén dobja le a bombáját, amikor is egyetlen gyerek szülei (mely talán megfelelően reprezentálja a piaci részesedést) nyugodtan ülnek az utolsó sorban, hiszen nekik 41 megapixeles fotók mellett nem kell közelebb menniük, elég csak utólag zoomolni.

Louis C. K. véleménye a témáról, cenzúrázatlan, erős nyelvezettel:

[video:http://www.youtube.com/watch?v=zd2sRC3K9Hs]

Persze érthető a reklámfilm üzenete a technikai, technológiai fölényről, ám azt hozzá kell tenni, hogy a helyzetkomikum elsiklik a probléma igazi gyökere mellett, ezt pedig a magyar felmenőkkel is rendelkező humorista, Louis C. K. (Louis Székely) remekül összefoglalta (lásd: második videó). Az erős nyelvezettel bíró előadás azokat a szülőket ostorozza, akik a gyermekük helyett egy képernyőt bámulnak, hogy a lámpalázas csemete még véletlenül se láthassa a szülei arcát. Érdemes lehet tehát átgondolni kell-e nekünk 794 db fotó egy 30 perces iskolai előadásról, ahelyett, hogy csak simán élveznénk azt, függetlenül attól, hogy mobillal vagy igazi fényképezőgéppel fotózunk.