Reméljük nem lesz belőle sértődés, ha nem pontosan fordítjuk le Lindsay Adler és Erik Valind új könyvének címét. A „Shooting in Shitty Light” pontosan arról szól, amire utal: Fotózás „pocsék” fényviszonyok között. De miért érdekes számunka az n+1 témában íródott könyv? Mert a beharangozó videóban három tipikus szituáció és azok lehetséges megoldása szerepel.

Reméljük nem lesz belőle sértődés, ha nem pontosan fordítjuk le Lindsay Adler és Erik Valind új könyvének címét. A „Shooting in Shitty Light” pontosan arról szól, amire utal: Fotózás „pocsék” fényviszonyok között. De miért érdekes számunka az n+1 témában íródott könyv? Mert a beharangozó videóban három tipikus szituáció és azok lehetséges megoldása szerepel.

[video:https://vimeo.com/72138340]

Fotózás nagy kontraszt, foltos fények mellett

Kellemetlen szituáció, mikor modellünkre a fák közül átszűrődő fény foltosan vetül. Ennek kivédésére használhatunk egy diffúzort, mely elfedi a „foltokat” és lágyítja a közvetlen napsütést. Ha esetleg modellünk ettől túlságosan árnyékba borulna, akkor egy másik fényforrással (vaku vagy fényterelő) derítsünk.

Egyenetlen fényviszonyok modell és a háttér között

Amikor a háttérben mesterséges fények dominálnak, akkor előfordulhat, hogy a modellünk árnyékba burkolózik, ami sokszor nem kívánatos. Az expozíciót a háttérhez igazítsuk és a modellünket derítsük vakuval, melynek fényerejét úgy állítsuk be, hogy kiegyenlítődjön a különbség. Egy kis extra fénnyel (netalán élfénnyel) határozottabban is leválaszthatjuk modellünket a háttérről.

Egyenetlen fényviszonyok modell és az ég között

Ez a pont nagyban hasonlít az előzőhöz, itt is adott a háttér és a modell, melyekről eltérő mennyiségű fényt kapunk. Ebben az esetben a nap már szinte teljesen lement, de még pislákol, viszont modellünk szinte teljesen bebukik. Itt is alkalmazzuk azt, hogy a háttérre mérünk fényt és a modellt vakuval derítjük a megfelelő mértékben.