Nem tűnik túl merész gondolatnak, hogy a Blackmagic akkorát dobbantott a NAB Show alatt, hogy nem csak az egész kiállítás, hanem az egész év sztárjait mutatta be. Komolyan tartja magát az a nézet, hogy a független filmesek és az alacsony költségvetésből dolgozó mozis produkciókat az olcsón elérhető DSLR-ek váltották meg a videó funkcióval, de cserébe rengeteg lemondással találkozunk. A Blackmagic más koncepciót követ: Ugyan ebbe az árkategóriába hozza el a kompromisszumoktól lényegesen mentesebb profi mozifilmezést.

Blackmagic Pocket Cinema Camera

Fogjunk annyi pénzt, mint amennyibe egy átlagos alsó-középkategóriás DSLR kerül és kapunk cserébe egy ízig-vérig mozis minőségű videokamerát egy MILC fényképezőgép méretében. A Blackmagic komolyan vette a zsebre vágható méretet, így ez a kamera ideális lehet olyan videósoknak, riportereknek, dokumentumfilmeseknek, akik sűrűn vannak úton, vagy esetleg azoknak, akik alacsony költségből szeretnének egy professzionális szintű rendszert építeni és beérik a Full HD 1080p felbontással.

A kamera lelke a Micro 4/3 rendszer, ide értve a szenzort és az objektív csatlakozót is, melyhez rengeteg minőségi objektív érhető el a legkülönbözőbb árkategóriákban. A szenzor egy szabványos Super 16mm formátumú darab, így a régi motoros filmeseknek ez abszolút ismerős lesz. Azokban a bizonyos régi szép időkben is ez a formátum jelentette a költséghatékony filmezést. A szenzor dinamika tartománya 13 EV, mely alapvetően a professzionális Nikon D800-hoz teszi hasonlóvá (de az árban hozzá közelebb eső Nikon D7100 is lehetne a példa alapja). Természetesen a jelenlegi legnépszerűbb videós DSLR és MILC gépektől eltérően, itt valóban teljesen manuális kontrollt kapunk a felvétel felett a legapróbb beállítási lehetőségig.

A másik bejelentett nagyágyúhoz hasonlóan ez az apró kütyü is képes a veszteségmentesen tömörített CinemaDNG és Adobe ProRes 422 HQ formátumokba rögzíteni. A Blackmagic egy korábbi kamerájától eltérően itt nem SSD-re, hanem SD kártyára történik a rögzítés. Részben azért, mert bele sem férne a gépbe egy SSD, másrészt a költségeinket is ezzel tudjuk alacsonyan tartani. Apropó költségek: A Blackmagic Pocket Cinema Camera ára 995 USD lesz, mely egy átlagos MILC gép vagy alsó-középkategóriás DSLR árával egyezik meg, viszont itt valóban a videóra van helyezve a hangsúly.

Blackmagic Production 4K Camera

Ha az előbbi Blackmagic Pocket volt a gyorsan bevethető különleges kommandós egység, akkor az új 4K kamera minden bizonnyal a nehéztüzérség szerepét tölti be. A Blackmagic már kiadott egy ugyan ilyen dizájnnal megáldott kamerát, de azt különféle hibák miatt vissza kellett vonni és azóta is a várakozás hónapjait éljük, hogy újra beinduljon a gyártás. A Production 4K viszont ráemel egy lapáttal, egyrészt ezer dollárral többe kerül, egészen pontosan 4000 USD lesz az ára, de cserébe kapunk veszteségmentesen tömörített CinemaDNG és Apple ProRes 422 HQ formátumokat, 4K felbontást, Super 35mm-es szenzort, EF bajonett csatlakozót és a legnagyobb aduászt: Global Shuttert!

Mire jó a global shutter? A jelenlegi digitális kamerák a rolling shutter elvén működnek, ez pedig mozgásoknál kisebb-nagyobb mértékű torzulásokat eredményez, ezért igen komoly műgonddal kell kezelni a kamerát, de így sem mindig tudunk mentesülni a mindenhol ott lévő hatásától. A global shutter ezt kiiktatja, ugyanis a képkiolvasás a szenzor teljes felületéről egyszerre történik (nem „legördülve”). Eddig ezt csak a több tízezer dolláros Sony CineAlta F55 tudta, de most a 4000 dolláros Blackmagic Production 4K is beszáll a buliba, másodikként a világon.

A képrögzítés ezúttal is SSD-re történik (nincs többlet a karakterekben, nem SD kártyáról beszélünk), melyet lehet előnyként vagy éppen hátrányként is felfogni. Olyan szempontból előnyös, hogy a hatalmas felbontású 4K anyagot nem kell külső rekorderre kivinnünk, viszont elegendő mennyiségű SSD-vel felruházni magunkat egy kisebb vagyont fog felemészteni. A gyártó szerint ugyanis 72 percnyi Apple ProRes 422 anyag rögzítéséhez 420 GB méretű SSD-re lesz szükségünk, mely jelenleg a több százezer forintos árkategóriát képviseli. Egy mérsékeltebb árfekvésű 240 GB-os SSD-re ugyanebben a formátumban 36 percnyi anyagot rögzíthetünk.