Az évről-évre megtett távolság tekintetében a National Geographic fotósai alighanem az élvonalba tartoznak. Rengeteget repülnek, vonatoznak, hajóznak, vezetnek és nem utolsósorban gyalogolnak, ezért igen kritikus, hogy milyen fényképezőgépet, illetve felszerelést cipelnek. Ugyan a DSLR kategória még mindig domináns, de a magazin összeállított a fotósaik véleményein alapuló TOP 10 listát melyen éppen egyetlen tükrös csattogó sem kapott helyet. A lista nem az abszolút képminőség alapján állt össze, hanem az utazó szempontjából fontos egyéb kvalitások figyelembevételével.

Michel Coyne és egy Fujifilm X100

Az évről-évre megtett távolság tekintetében a National Geographic fotósai alighanem az élvonalba tartoznak. Rengeteget repülnek, vonatoznak, hajóznak, vezetnek és nem utolsósorban gyalogolnak, ezért igen kritikus, hogy milyen fényképezőgépet, illetve felszerelést cipelnek. Ugyan a DSLR kategória még mindig domináns, de a magazin összeállított a fotósaik véleményein alapuló TOP 10 listát melyen éppen egyetlen tükrös csattogó sem kapott helyet. A lista nem az abszolút képminőség alapján állt össze, hanem az utazó szempontjából fontos egyéb kvalitások figyelembevételével.

Fujifilm X-T1

A fotósok kegyeibe főleg a DSLR-szerű, de sokkal kompaktabb formavilág, időjárásálló szigetelés, páratlan EVF, gyors fókusz és a tipikusan Fujifilmre jellemző színvilág segítségével férkőzött bele, nem beszélve a tucatnyi professzionális objektívről ami már most elérhető hozzá.

Fujifilm X-E2

Az X-E2 számos tekintetben olyan, mint az X-T1, csak egy annál is kompaktabb, távmérős gépeket idéző vázban. A nagyobbik tesóhoz hasonló EVF-et és fázisérzékeléses AF rendszert kapott. A szenzor ugyan az a 16 megapixeles spéci X-Trans II, ahogy az objektívkínálat is azonos. Az időjárásállóság azért kimaradt.

Panasonic GH4

Újabb MILC ami a konvencionális DSLR formavilággal hódít. Ebben is egy nagy felbontású, gyors képfrissítésre képest EVF van, de a National Geographic fotósait főleg a kivételesen jó minőségű, akár 4K felbontásban is készíthető videó nyűgözi le. A hozzá elérhető objektívek, főleg amiket a Leica gyárt lenyűgöző minőségűek.

Panasonic GX7

Hasonló a reláció, mint a Fujifilm X-T1 és X-E2 között. A Panasonic a GX7-be is igen jó videós képességeket pakolt, bár itt már nem ez az elsődleges funkció, hanem a fotózás. A GX7 is a távmérős Leica gépek hangulatát idézi, de számos modern funkció gazdagítja az ízvilágot, ráadásul az EVF is dönthető.

Sony Alpha A6000

Jelenleg a Sony MILC-ek között ez jelenti az APS-C méretben a csúcsot. Hibrid fázis- és kontraszt alapú fókuszrendszere igen gyors, ráadásul 179 fókuszmező közül választhatunk. Ez a NEX-6 közvetlen utódja, igaz egyetlen dologban, nevezetesen az EVF felbontásában egy kicsit vissza is fejlődött. Minden más téren viszont többet és legfőképpen gyorsabban nyújt.

Sony Alpha A7

Az A7 jelölés alatt a National Geographic három fényképezőgépet is ért: A7, A7R és A7S. Ezek az első Full Frame szenzoros MILC-ek, melyek a többi versenyzőnél jóval nagyobbak (ahogy az objektíveik is), de a hagyományos DSLR gépekhez képest még így is kicsik. A bennük lévő szenzor a Nikon D600-ban és D800-ban már bizonyított, míg az A7S lement egészen 12 megapixelre, ez utóbbi váz főleg videózásra és extrém magas érzékenységre lett fejlesztve.

Olympus TG-3

Elérkeztünk az első igazi kompakt fényképezőgéphez is. A TG sorozat mindig is keménykötésű volt, külön tok nélkül is vízálló 50 méterig, porálló és még ütésálló is. Elfér a nadrágzsebben és tényleg nem kell félteni. Gyakorlatilag a Szaharától a Himalája csúcsáig mindenhol teljesít, igaz ez némi áldozatokkal jár a képminőség terén. De ha valaminél, akkor ennél nem csak humbug, hogy az a legjobb kamera ami éppen nálad van.

Olympus OM-D E-M1

Az Olympus már akkor kivívta a profik tiszteletét, mikor több évtizeddel ezelőtt bemutatkozott az OM család. Ezek az OM-D jelöléssel kapnak új életet és a gyártó zászlóshajója az E-M1. Gyors fókusz, jó EVF, időjárásálló kivitel jellemzi és az Olympus Zuiko objektívek sem gyengék, de a Micro 4/3 rendszer összes többi, akár Panasonic vagy Leica gyártású objektívét is megeszi.

Ricoh GR

Az analóg filmes időkben minden valamirevaló fotósnál lapult egy Ricoh GR1, mely hamar legendává vált. A Ricoh GR küllemében is megidézi a nagy elődöt, amire egy ekv. 28mm f/2.8 objektív került, ami annyira letaglózó minőségű, hogy külön kiadva Leica vázakra is jutott belőle. A kamera sosem kérdez vissza, csak teszi amit a fotós elvár tőle, miközben annyira kompakt méretű, mint még soha.

Sony RX10

A Sony RX sorozata a legmagasabb minőségű kompakt fényképezőgépeket jelöli. Az RX10 kissé dundi lett, mint a hajdan szebb napokat is megélt bridge kategória gépei. Ebben a felállásban nem is maga a fényképezőgép a lenyűgöző, hanem a ráépített Zeiss 24-200mm f/2.8 objektív, mely szinte mindenre alkalmassá teszi és sosem kell objektívet cserélni.


Warning: require(/web/htdocs3/printscreenhu/home/www/wp-content/plugins/td-composer/legacy/Newsmag): failed to open stream: Success in /web/htdocs3/printscreenhu/home/www/wp-includes/comment-template.php on line 1532

Warning: require(/web/htdocs3/printscreenhu/home/www/wp-content/plugins/td-composer/legacy/Newsmag): failed to open stream: No such device in /web/htdocs3/printscreenhu/home/www/wp-includes/comment-template.php on line 1532

Fatal error: require(): Failed opening required '/web/htdocs3/printscreenhu/home/www/wp-content/plugins/td-composer/legacy/Newsmag/' (include_path='.') in /web/htdocs3/printscreenhu/home/www/wp-includes/comment-template.php on line 1532
WordPress › hiba

Súlyos hiba történt a webhelyünkön.

További információ a WordPress hibák megtalálásáról.