MEGOSZTÁS

Lassan másfél hónapja mutatkozott be a Yashica nagy visszatérése, ami inkább csak egy nagyon jópofa geg, mint komoly vetélytársa a főáramlatú márkáknak. Ez viszont valahogy bejött, mert a gyártás beindítására indított Kickstarter kampány több, mint tizenkétszeresen teljesítette túl az eredeti célt.

A Yashica néhány héttel ezelőtt bejelentette a digiFilm rendszert, meg az erre épülő Y35 fényképezőgépet is, amit rögtön felvitt a Kickstarterre, hogy pénzt gyűjtsenek a piacra dobáshoz. Az emberek fejében sokféle koncepció él, amikor digitális filmről van szó, de a Yashica megközelítése leginkább a kamu vonalat erősíti. Itt szó nincs filmről, a betöltött “nyersanyag” gyakorlatilag csak egy filter ami a teljesen hagyományos értelemben vett digitális fotókra kerül, illetve ennek érzékenysége határozza meg azt, hogy mekkora érzékenységgel fotózunk.

Az Y35 fapados kezelése és mobiltelefonos mércével mérhető szenzora csak arra elég, hogy játékként tekintsünk az egészre. Vagy fricskaként, viccként, trollkodásként, attól függően, hogy ki-mit akar gondolni az egészről. Egy biztos, hogy az Y35 és a digiFilm még akkor is az év egyik emlékezetes pillanata lesz, ha teljesen megbukik. De a recept úgy tűnik bejött és a Kickstarter kampány kifejezetten sikernek tekinthető.