MEGOSZTÁS

A címben feltett kérdés persze felemás, hiszen nagyon sok fotós hord rikító ruhadarabokat, sőt ha a láthatósági mellényt is ide vesszük, van ahol eleve kötelező, de egy kontrollált környezetben a fotós viselete is kontrollált. A Koldunov testvérek megint itt vannak és éppen azt mutatják be, hogy miért érdemes észben tartani, hogy mit viselünk a műteremben és mit nem.

Nyilván aki rászabadul több ezer wattszekundumnyi villanófényre, az már általában tud valamit a fényvisszaverődésről, de aki például zöldfülűként tart egy workshopra, jó ha tudja miért ne vegyen fel színes ruhát. Nem csak a derítőlapok, de a viselt ruhadarabjaink is visszaverik a fényt, amikor pedig esély van rá, hogy a témára verjük vissza (tipikusan a modell vagy tárgy mögött elhelyezett fényforrás esetén), akkor az elszínezheti azt.

Persze a hatás függ a távolságtól és a vakuk teljesítményétől is, így a tárgyfotósok gyakrabban találkozhatnak ezzel, mint a modellfotósok. De nem véletlen, hogy a legjellemzőbb műtermi fotós ruhaszín a fekete, de ha éppen ilyet nem akarunk vagy tudunk felvenni, akkor is maradjunk a neutrális vonalon. Egy szürke vagy fehér ruhadarab is visszaver valamennyi fényt, de legalább nem színezi el a témánkat.