MEGOSZTÁS

Mára az Instagram megkerülhetetlen lett és amilyen fapados maga az applikáció, annyira bonyolult lelki világa van. Sokan érzik ösztönösen, hogy mi a siker kulcsa, de annál is többen vannak, akik reménytelenül erőlködnek. Mivel az Instagram nem a legjobb fotóid minőségi prezentálásának a színtere, ezért nem is érdemes úgy kezelni, mint egy portfólió weboldalt.

Miért akarsz Instagramot?

Jobb már az elején eldönteni, hogy mit vársz az Instagramos jelenlétedtől. Ez fogja eldönteni, hogy milyen tartalmakat töltesz fel és ezekhez érdemes hűségesnek maradnod, mert a közönséged hamar elillanhat, ha eltéveszted a szerepeket.

A saját személyed kerül a középpontba? A tájfotóidat akarod megmutatni?  Ott vagy mindig a történéseknél és van mit megosztanod a világgal? Mindegy mivel szerzel követőket, de ők nem fogják szeretni az éles váltásokat.

#hashtag a lelke mindennek

Az Instagram a kezdetektől fogva a hashtagere épít, ezek működését nem nehéz megérteni. Minden hashtag egy önálló hírfolyam, melyekbe ömlenek be a felcímkézett fotók. A fényképeidet több címkével is elláthatod, így több hírfolyamba kerül be.

Sokan ott követik el a hibát, hogy a nagyvadra lőnek és a legnépszerűbb, legnagyobb forgalmú hashtagekkel látják el a fotóikat, amik így pillanatok alatt eltűnnek, mint csepp a tengerben.

Célozz a kevésbé forgalmas, speciális hashtagekre

Aki a közösségi médiában akar népszerűséget hajszolni, nem ússza meg kutatómunka nélkül. Ismerd meg a közönséged és az általuk használt trendi, de nem agyonjáratott hashtageket.

Például a #street alatt sokkal gyorsabban elveszik a fotód, mintha a #streetphotography hashtaget használnád. Erre nagyon jó eszköz az általunk nemrég bemutatott Display Purposes, mely segíti a hashtagek felkutatását.

Na jó, de ki a közönségem?

Ha az a válaszod, hogy mindenki, akkor rossz úton jársz. Ezért nagyon jó, hogy az Instagram nem mutatja a fotók megtekintéseinek számát. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy a minél nagyobb nézettségre hajtunk, de itt az egyetlen visszajelzés a közönség részéről a like.

Aki lájkol, annak tetszett amit látott. Ő lesz a közönséged és annál többen találnak rád, minél jobban leszűkíted a hashtageidet azokra, melyeket a közönséged használ. Ha az esküvői fotóidat népszerűsíted, akkor teljesen irrelevánsak a tájfotós címkék, még akkor is ha szép tájakon fotóztad őket.

Nem a legjobb fotódra vagyunk kíváncsiak

Furcsa dolog azt javasolni, hogy ne a maximumra koncentrálj, de az Instagram nem egy feszengős közeg. Ha a kinyomtatott és bekötött portfóliód egy szmokingos állófogadás, akkor az Instagram egy strandpapucsos koktélozás. Legyél őszinte, legyél érdekes és kísérletezz bátran, de lehetőleg szállítsd rendszeres időközönként a tartalmat.

Sokan túl szigorúak saját magukkal és inkább hetekig nem töltenek fel semmit. A következő pontban látjuk is, hogy ez miért hátrányos.

Gondozd a közönséged

Az Instagram pár hónapja átvette a Facebook hírfolyamban is használt szűrést. Így az Instagram már nem időrendi sorrendben listázza a fotókat, hanem valamilyen bonyolult logika szerint.

Egy viszont biztos: Minél több az interakciód a követőiddel (like, kommentek), annál szívesebben fog feldobni. Nem baj ha nem tudsz minden nap posztolni, de azért a rendszerességre figyelj oda, különben eltűnsz a süllyesztőben.

Add oda a fotódat ingyen

Sajnos az Instagram nem rendelkezik a Twitter „retweet” rendszeréhez hasonlóval sem, ahogy közösségeket tömörítő klubok sincsenek. Legalábbis papíron. Azonban gyűjtő profilokkal rengeteggel találkozhatunk, melyeket egy vagy több admin kezel.

Ezek kellően forgalmasak ahhoz, hogy rajtuk megjelenve szélesebb közönséghez eljuthass, ami látogatókat és követőket vonz a saját profilodra is. Nem utolsósorban érdekes közösségekhez csatlakozhatsz ilyen módon.

Stories: Feltöltöd, majd 24 óra múlva eltűnik

Ez egy másik sztori

Az Instagram nemrég elindította a Stories funkciót, mely a Snapchat arcpirító koppintása. Az így feltöltött fotó vagy videó nem jelenik meg a fő hírfolyamodban, csak a meglévő követőidnél és 24 óra elteltével törlődnek.

Ez pont jó arra, hogy ide töltsd fel azokat a tartalmakat, amik alkalomszerűek, túlságosan személyesek vagy csak egy rövid üzenetet fogalmaznak meg. Röviden szólva nem érdemesek arra, hogy 24 óra múlva is a profilodon legyenek.

Vedd fel a kapcsolatot

Ha olyan Instagramozóra lelsz, akinek a stílusa tetszik és szeretnéd, hogy viszont kövessen, akkor nem feltétlenül az a legjobb figyelemfelkeltő módszer, hogy gyorsan egymás után lájkolod negyven fotóját.

Inkább írj egy kedves, nem sablonos kommentet egy jó fotója alá. Érezze, hogy nem egy spam robot vagy.

Hacsak nem vagy gasztro blogger, ezt nem kellene feltöltened

Nem kell mindent megosztanod

Noha azt javasoljuk, hogy tölts fel rendszeres időközönként az Instagramra, azért nem feltétlenül kell mindent megosztanod a világgal. Nem érdemes napjában többször feltöltened és a sokadik tökugyanolyan naplementére is elkezdenek elszivárogni a követőid.

Ha két-három naponta fel tudsz tölteni egy érdekes fotót, jól használod a hashtageket és összebarátkozol jó közösségekkel, akkor jönnek a követők is.

Legyen több profilod

Az Instagram nem csak az üzleti profilokat indította el, de már az appon belül is könnyen lehet több bejelentkezett fiók között váltani. Nem rossz ötlet a szakmai profilodat elkülöníteni a rokonoknak, barátoknak fenntartott személyestől.