MEGOSZTÁS

Miközben más gyártók évente többször is bejelentik, hogy megint eltűnik pár filmtípus a portfóliójukból, addig az anyacég fatális bukása után létrejött Kodak Alaris marketing igazgatója, Lars Fiedler elárulta a Birtish Journal of Photography számára, hogy eszük ágában sincs feladni a jelenleg futó filmtípusokat, mivel arra koncentrálnak, hogy töretlenül vigyék tovább az Eastman Kodak hagyatékát.

Miközben más gyártók évente többször is bejelentik, hogy megint eltűnik pár filmtípus a portfóliójukból, addig az anyacég fatális bukása után létrejött Kodak Alaris marketing igazgatója, Lars Fiedler elárulta a Birtish Journal of Photography számára, hogy eszük ágában sincs feladni a jelenleg futó filmtípusokat, mivel arra koncentrálnak, hogy töretlenül vigyék tovább az Eastman Kodak hagyatékát.

Az Eastman Kodak a világ egyik legnagyobb múltra visszatekintő fotóipari vállalata, mely szerencsétlen döntések és tétlenkedések sorozatával a szakadékba kormányozta magát. Súlyos sérülésekkel, de élve megúszta és most a lábadozás hosszú időszaka jön, ezúttal már csak a nyomdaiparra koncentrálva. Az analóg fotós részleg már külön utakon, önállóan folytatja a Kodak Pension Plan által életre hívott Kodak Alaris égisze alatt. Lars Fiedler hozzátette, hogy a cég teljesen elszakadt a nagy elődtől és adósságoktól mentesen, teljesen tiszta lappal indul.

Elárulta azt is, hogy szeretnének új termékekkel, illetve szolgáltatásokkal is piacra lépni, ám ezek nem analóg filmek lennének, hanem haladva a korral az instant nyomtatásra helyeznék a hangsúlyt. Terjednek az okostelefonok és más mobileszközök, melyek segítségével könnyedén, néhány egyszerű mozdulattal hozhatók létre fotókönyvek, albumok, melyeket rögvest meg is lehet rendelni. Ebből a buliból a Kodak Alaris nem szeretne kimaradni, ugyanakkor nincs kilátásban az sem, hogy az analóg fotózásra épülő termékpaletta zsugorodjon a közeljövőben.